• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 22 اسفند 1400
کد مطلب : 156417
+
-

عمل به جهاد تبیین پایه‌های  نظام را قوی می‌کند


عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اطلاع‌رسانی در راستای جهاد تبیین، نقش اساسی در پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواهد داشت.
حجت‌الاسلام احمد سالک در پاسخ به پرسشی درباره لزوم تقویت قدرت ملی اظهار داشت: این موضوع برای چندمین‌بار در جلسه خبرگان از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است و ایشان بر این موضوع به شکل جدی تأکید دارند. اگر از نظر اعتقادی پایه‌های جامعه قوی باشد، بی‌تردید جامعه‌ای قدرتمند سامان می‌گیرد. این موضوع یکی از پایه‌های تقویت قدرت ملی است. نکته دوم شناخت ظرفیت‌هایی است که در قالب نعمات الهی در اختیار داریم؛ ازجمله نیروی انسانی جوان و استعدادهای خلاقانه که به‌معنای تکیه بر قدرت جوانان مومن، متعهد و خلاق است.
به‌گفته سالک، امروز شاهد این مهم در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که پیشرفت‌های خود را مبتنی بر نیروی انسانی جوان و باانگیزه به‌دست می‌آورند.
 وی مدیریت و تدبیر را از دیگر الزامات تقویت قدرت ملی دانست و گفت: باید به این موضوع به شکل جدی توجه کرد؛ یعنی بدون برنامه‌ریزی و تکیه بر ظرفیت‌های داخلی نمی‌توان به کشوری قوی دست یافت.
سالک مسئله دیگر را شناخت دقیق از مخاطبان داخل و خارج کشور دانست و گفت: امروز در کشوری زندگی می‌کنیم که جهان به دهکده‌ای تبدیل شده و باید از مخاطبان آن شناخت کافی داشته باشیم تا ایرانی قوی و بااقتدار را شکل دهیم. همچنین اطلاع‌رسانی مستند از پیشرفت‌ها را باید در دستور کار قرار دهیم چرا که جوانان ما فضا را تسخیر کرده‌اند و ایران را اکنون به یکی از قدرت‌های ماهواره‌ای درجهان تبدیل کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در راستای جهاد تبیین، نقش اساسی در پایه‌های قدرت جمهوری اسلامی خواهد داشت، گفت: جامعه باید در مقابل فریبکاری استکبار بیدار شود تا مسیر انحرافی را بشناسد.
سالک تأکید کرد: باید توان نمایش قدرت خود را در عرصه جهانی داشته باشیم چرا که مجموع این مسائل ایران قوی را به نمایش خواهد گذشت و دشمنان را از ادامه دشمنی با ایران منصرف خواهد کرد.
وی به اهمیت سبک زندگی برای دستیابی به ایران قوی اشاره کرد و گفت: در بیانیه گام دوم که 30محور دارد، یکی از توصیه‌ها به سبک زندگی ایرانی اسلامی می‌پردازد که به‌معنای پرهیزدادنِ جامعه توسط نخبگان و خواص از سبک زندگی غربی است. 
این سبک زندگی به مسائل مادی و خوشگذرانی نیم‌نگاهی دارد و از مسائل معنوی پرهیز می‌کند؛ لذا اگر سبک زندگی ایرانی اسلامی ناظر بر سنت‌های ملی سامان یابد، گرفتار فرهنگ غرب نمی‌شویم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید